Arkib Blog

Ahad, 10 September 2017

Yeah dapat pergi England..

untuk menyahut cabaran anak2 saya...saya tahu mereka mahu kuatkan semangat dan minda saya yang seakan lemah..mau tak,,,asyik masuk wad keluar wad.macam2 di lihat dan macam2 bau....ubat le.Akhirnya saya cuba dan cuba.... pada siapa lagi...atok google lah.Kalau nak tahu apa2 tenguk kat google kata mereka.Ok i will do it,kata saya..amik kau, nenek berGoogle le sekarang,dah tahu le serba sedikit,hehe..yang terbaru dapat pulak layar series favorit saya semasa di england dulu.. lalu  saya  terkenang masa nak ke england dulu...Waduhh malu nak cakap tapi mesti nak cerita jugak    .... nak sampai ke england bukannya cepat macam kawan sebaya kata...'kau pejam mata je,lip lap lip lap sampai le ,adalah dalam 17jam baru landed.bayangkan le saya tak tidur dalam pesawat(Mulut asyik mengucap tak tahu berapa kali sampai 'airhostess'pujuk suruh tidur jangan bimbang.ini le orang kampung baru naik kapal terbang yang besar airbus pulak tu.bila nak mendarat hati saya lagi cuak.takut kalau2 tak de orang mengambil di airport...bahasa inggeris kureng pulak,tenguk mat salleh kat malaysia pun takut...macam2 le bermain di hati...bukan apa terlalu banyak tenguk thriller movie.  bila semua dah nak keluar saya yang lambat .Bukan apa cuma terperanjat..eh betul ke dah sampai england ni.semasa turun tangga pesawat semua orang suka melainkan saya..hati ini berkata2,dunia nak kiamat ke..maklum le tak pernah nampak kapas turun dari langit( salji beb...) dengan kepala berpusing2...mau tak fikir dunia dah dekat nak kiamat..Begitu le sedikit kisah saya yang tak pernah sangka akan sampai ke england.,thank you MALAYSIA..(wah speaking dah )...anak2 sekarang bijak2 dan bersyukur lah pada allah kerana dapat 'almost everything 'sehingga kadang2 melebihi kebolihan orang asing.Kepada yang berjaya bersyukur lah dan yang mampu bersedekah lah pasti allah akan gandakan rezeki kamu..yang baik jadikan tauladan..berterima kasih pada ibu bapa yang berusaha,bersusah payah untuk kamu dan juga cikgu2 yang mengajar kita..insyaalah satu masa kamu akan ke england jugak,dengan izin allah .Hati mesti baik bro.selamat malam semua kawan2 semuga esuk kita bangun dengan senyum yang lebar..sehingga bertemu diblog lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan