Arkib Blog

Ahad, 10 September 2017

aduh... lamanya nak ingat macamana nak mula blog ni..maklumlah dah lama tak mencuba baru hari ni nak mulakan.tak kira tua atau muda walau berlainan ugama ,walau dari ceruk mana pun kita datang...hati mau baik bro.terlebih dahulu saya doakan semua hamba allah yang menunaikan haji atau umrah,agar sehat dan selamat di sana dan dapat haji yang mabrur.(betul ke ejaan ni)  bagi saya dengan keadaan begini walau ada duit pun tak kan merasa..namun saya bersyukur allah panjangkan umur dan dah sehat sikit.amiin.                                                                                                                     hari ini saya nak cerita tentang 'mug cake in microwave' yang di hebuhkan dalam utube tu.saya pun nak cuba jugak sebab satu mug je dah cukup untuk saya.saya dah buat catitan tapi tak tahu di mana tercicir jadi saya buat resepi 'apa yang nenek ingat' je'                                                                                                   bahan:                                                                                                                                                                 1 mirowaveable mug                                                                                                                                 3 tbsp    tepong biasa                                                                                                                                 2 tbsp gula caster(kalau nak manis sedekah lagi 1 sudu)                                                                           2tbsp shredded carrot                                                                                                                                  1 tbsp instant oat                                                                                                                                        1 teaspoon baking powder                                                                                                                           a pinch of baking soda                                                                                                                               (mix semua sampai sebati)                                                                                                      masukkan    3 tbsp minyak(mana2 pun bole asal bukan minyak angin..hihi)                                                add water about 3 or 5 tbsp and mix it,mix it mix it and finally masukkan dalam microwave...pandai2 le gunakan microwave tu.saya punya 1000 watts je...jadi dalam 2 -3 minit siap le.. kalau nak lebih sedekah le satu minit lagi.yummy dah siap ,resepi mug kek 'apa yang nenek ingat je'.CUBA LE...                    .                                                                                                

Tiada ulasan:

Catat Ulasan